Zlomená ruka, ztracené kufry: NÁVOD, jak řešit nesnáze v zahraničí!

Lékař ošetřuje zraněného chlapce Foto: Lékař ošetřuje zraněného chlapceFoto: thinkstock.com

Stačí chvilka nepozornosti a může být všechno jinak. Stane se vám úraz, poničíte zapůjčenou jachtu, ztratíte kufry. Poradíme vám, jak řešit potíže, které vás na dovolené mohou potkat.

 

Zásadní je mít uzavřené cestovní pojištění. Vyjíždět na dovolenou bez pojistky si riskne už jen málokdo. Řešení většiny situací pak může být snazší a nemělo by v takové míře zasáhnout rodinný rozpočet. Co dělat, pokud se zraníte vy nebo vaši blízcí nebo když rozbijete v hotelu skříň? Tady jsou doporučené postupy.

Asistenční služba k dispozici non stop

Základním pravidlem je kontaktovat asistenční službu v případě pojistné události co možná nejdříve. Asistenční služba vám v rodném jazyce doporučí, kam se obrátit nebo rovnou zavolá vhodnou pomoc, případně poskytne finanční záruky zdravotnickému zařízení nebo přetlumočí konverzaci s lékaři, místními orgány a podobně.

Cestovní pojištění si můžete sjednat i v den odjezdu, nebo dokonce ze zahraničí. Během několika minut. On-line.

Asistenční pracovníci disponují znalostí místních poměrů, jde proto o nejefektivnější způsob, jak řešit nastalé komplikace a zároveň předejít případným problémům s následným plněním pojišťovny. Uložte si proto kontakt na asistenční službu do vašeho telefonu. Číslo najdete v průvodní knížce k pojištění.

Obraťte se na asistenční službu vaší pojišťovny v jakékoli tísňové situaci, většinou je k dispozici odkudkoli ze světa 24 hodin denně.

Článek

S bříškem u moře... Foto:

V těhotenství k moři? Omezení, se kterými musíte počítat!

Možná to může být poslední šance, jak si užít dovolenou jen ve dvou nebo si odpočinout a načerpat síly před porodem. Nastávající maminka cestovat může, v některých...

Úraz nebo onemocnění v cizině

Asistenční službu zavolejte ideálně ještě před vyhledáním lékaře, případně ji můžete zavolat například z čekárny lékaře, a než se dostanete na řadu, je na faxové číslo zdravotnického zařízení zaslána garance platby a potvrzení o platnosti pojištění.

Pokud z jakéhokoliv důvodu bude i nadále lékař požadovat platbu v hotovosti (většinou do částky cca 150 EUR), nechte si na zaplacenou částku vystavit účet, který po návratu přinesete pojišťovně. Účtenky si schovávejte i v případě vyzvednutí léků v lékárnách.

Přímo u lékaře se vždy prokažte pojistkou nebo informační kartičkou, která je důkazem toho, že jste pojištěni. Bude-li nutná hospitalizace, nemocnice se většinou sama spojí s asistenční službou nebo pojišťovnou. 

Jaký je postup při odpovědnosti za škodu?

Pokud poničíte vybavení hotelu nebo provozovatele pláže nebo nechtěně někoho zraníte, svou odpovědnost za škodu bez souhlasu pojišťovny neuznávejte, vzniklou škodu neuhrazujte ani částečně, nepodepisujte žádný dokument, jehož obsahu nebudete rozumět.

Poškozeného informujte o svém pojištění a předejte mu kontakt na pojišťovnu.

Snažte se zajistit písemná prohlášení poškozeného a případných svědků.

Zdokumentujte okolnosti škody (pořiďte například fotografie).

Článek

Dovolená? To jsou i rizika... Foto:

Sádra jako suvenýr z dovolené? Raději neriskujte – pojistěte se!

Koupání v moři, lyžování na horách, dobrodružství v džungli nebo na raftu. Každý si dovolenou představuje jinak. Všude – nejen v nebezpečných oblastech – na vás ale mohou...

Když se stanete terčem zlodějů...

Krádež zavazadel ohlaste okamžitě na policii a vyžádejte si protokol obsahující seznam odcizených věcí a okolnosti krádeže (čas, místo, způsob…). Při škodě na zavazadlech v ubytovacím zařízení požádejte písemně provozovatele o náhradu škody, převzetí žádosti si nechte potvrdit. Poškodí-li se zavazadla při přepravě, vyžádejte si od dopravce protokol PIR či jiné věrohodné potvrzení. Vše průběžně konzultujte opět s asistenční službou.

Prima Rádce je také na Facebooku. Najdete nás zde.

Diskuze

reklama