2 návody, jak se v práci bleskově zbavit stresu. Pomůže i aplikace

Naučte se zvládat vypjaté situace v práci. Vyhnete se jim asi těžko, snížit trému a úzkost ale můžete...

Čeká vás důležité jednání, (první) mluvený projev před celou firmou, nestíháte uzávěrku nebo odevzdání důležitého projektu a šéf vám stojí za zády? Zřejmě cítíte srdce bít až v krku, tepová frekvence je na nejvyšší možné úrovni, potí se vám ruce, hlas přeskakuje, svaly jsou napjaté. Právě tohle jsou projevy stresu, který čas od času postihne v práci každého. I přesto, že vás jinak zaměstnání baví, jen těžko se vyhnete situacím, které vám jsou nepříjemné. A pak nervy pracují... 

Ušetřete až 50 % vaší měsíční útraty za telefon. SROVNÁNÍ MOBILNÍCH TARIFŮ na Prima Rádci

Stres je normální, ale nic se nemá přehánět

Stres je přirozený projev a doprovází ho zvýšená dávka adrenalinu. Tu tělo potřebuje k vybuzení a lepším výkonům. Jenže když je stres tak velký, že vám nedovolí pracovní a důležité věci zdárně dofinišovat, určitě oceníte techniky, které vám pomůžou dostat nervy a vaše tělo pod kontrolu. Máme pro vás dvě metody, jak se rychle zbavit náhlého stresu například před důležitým projevem nebo školením kolegů. Principem je rychlé uvolnění díky protahování svalů a hlubokému dýchání. Dlouhodobý stres (který může skončit až syndromem vyhoření) ovšem vyžaduje jiné řešení spojené například se změnou pracovního místa nebo životosprávy.

Článek

Se syndromem vyhoření se v průběhu kariéry setká každý čtvrtý člověk Foto:

Peklo v práci aneb Syndrom vyhoření. Co s tím? + TEST

Nic naplat, život se točí hlavně kolem peněz. Bez nich bychom jen těžko fungovali. A finance nám zajistí práce. Proč ale řada lidí vyhoří, i když je jejich práce baví a...

Dýchání je základ

Hluboké dýchání je velmi důležité při řešení většiny psychických problémů, je to rychlá první pomoc například i při vysokém tlaku. Ideální hluboký nádech je takový, při kterém "nafouknete" i břicho. Pokud neumíte správně dýchat, může vám pomoci třeba i mobilní aplikace. Jaká a jak funguje? Podívejte se na video z pořadu Applikace, které najdete pod úvodní fotkou.

BLESKOVÁ RELAXACE # 1: Nejlépe v sedě

  1. Začněte postupně stahovat svaly od prstů na nohách přes lýtkové svaly, stehna, břicho, hrudník až po obličejové svaly (mimické).
  2. Stažení vždy udržte dvě až tři vteřiny.
  3. Poté začněte opačným směrem svaly uvolňovat, počínaje mimickými, konče prsty u nohou.
  4. Potom se zhluboka nadechněte a zhluboka vydechněte.
  5. Nahlas nebo v duchu si řekněte: „Jsem klidný/á a svěží!“
  6. Uvědomte si své uvolnění.

BLESKOVÁ RELAXACE # 2: Zívání a protahování

  1. Začněte kroužit rameny, potřásat s nimi, třeste i pažemi, až uvolníte svaly.
  2. Otevřete ústa a nadechujte se, otevírejte se stále víc, abyste cítili otevřené dýchací cesty.
  3. Při nádechu začněte zívat a zívnutí dokončete při výdechu, zároveň s hlasitým vzdechem
  4. Poté se několikrát dokola pomalu zhluboka nadechněte a vydechněte (3–5krát)
  5. Pak znovu zívněte a při nádechu s otevřenými ústy rozpažte ruce vzhůru a protáhněte svaly.
  6. Při výdechu spusťte s hlasitým vzdechem paže dolů
  7. Měli byste cítit uvolnění a být klidnější. Svůj stav si uvědomte.

Tady se můžete podívat na celý díl Applikací o zdraví.

Pořad Applikace, který je nadupaný zajímavými tipy, radami a novinkami ze světa mobilních aplikací, můžete sledovat každou sobotu v podvečer na Prima Cool. Všechny odvysílané díly najdete také na Prima PLAY – Applikace.

Prima Rádce je také na Facebooku. Najdete nás zde.

Zdroje: http://www.szu.cz/uploads/Vzdelavaci_akce/CHPPL/KD_141204/Kozena.pdf, Titulní foto: Thinkstock

Diskuze

810 811 812 info@prima-radce.cz

reklama